We hebben het gevonden! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu We hebben het gevonden! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

We hebben het gevonden!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

24 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Als er zoiets bestaat als het paradijs, dan hebben we het gevonden......tenminste.....als je ook in het bezit bent van een dikke bankrekening. Want alles bestaat hier uit luxe, pure luxe, maar ook hiervoor geldt, hoe meer luxe je zelf hebt (denk in dollartekens) hoe meer luxe je krijgt!

Anyway, na een vlucht van 6 uurtjes, waarin we ons tegoed konden doen aan de meest nieuwe films, zijn we midden in de nacht aangekomen in de Verenigde Arabische Emiraten. Eenmaal buiten wordt je gelijk geconfronteerd met de streng Islamitische cultuur. Voor mannen en vrouwen zijn er aparte waiting areas..... Best een gek gezicht als je dat niet gewend bent. Ook buiten zie je overal burka's en jaballa's voorbij komen, best even wennen weer. Gelukkig merk je er al snel niets meer van. Zeker omdat Dubai een van de meest interculturele plekken op aarde is. Je ziet zoveel verschillende nationaliteiten voorbij komen dat het na een tijdje niey meer opvalt of je nu tussen de Islamieten, de Hindoes of de Westerlingen loopt.

Feit is wel dat iedereen hier aardig is, ongeacht hoe je eruit ziet, alles en iedereen lacht en is vriendelijk, misschien een beetje gemaakt, maar het voelt wel goed. 's Ochtends in de lift wordt je al begroet met 'goodmorning' miss, en dat gaat ongeveer de hele dag zo door. Het personeel van het hotel maakt elke dag weer kunstwerken van mijn handdoeken en zelfs mijn zeepjes en slippers worden tot op de millimeter nauwkeurig naast elkaar gezet. Heerlijk toch! Ik kan er best aan wennen denk ik :)

Dubai zelf is trouwens een en al Monopoly look a like. Overal hoge gebouwen, waarbij je op moet passen dat je geen spier verrekt als je te lang omhoog kijkt. Hoogbouw wordt afgewisseld door laagbouw waarbij de minaretten van alle moskeeen hier ver bovenuit steken. Een bijzonder gezicht. De oude stad, Deira is een mix van cultuur en toerisme. In de verschillende souks wordt je elke meter die je aangesproken door verkopers die je maar al te graag een Louis Vouton of Gucci tas aan willen smeren......of mooie gouden kettingen of een armband, of wat dacht je van kruiden. We hebben de beste kwaliteit.....echt waar! Uhu.....gied, je zult begrijpen dat ik snel klaar was met die souks :)

Verder vermaken we ons opperbest en blijven we ons verbazen over het leven hier, en alle lyxe wat dat met zich meebrengt.......stiekem dus toch wel heul erg genieten. Hoewel dat voor pa en ma gisteren even niet op ging......die hebben de halve dag ziek zwak en misselijk doorgebracht. Maar gelukkig gaat het nu alweer wat beter, dus no worries!

Later meer, we gaan nu even genieten van de zon :)

Groetjes van ons allemaal en natuurlijk fijne kerstdagen gewenst voor iedereen die dit leest.

• 24 December 2012 - 12:23

Melanie:

Klinkt goed Lien!!
    Jullie ook hele fijne dagen!

Dikke kus!

Mel, guus en de meisjes

• 24 December 2012 - 16:45

Oma Gré:

leuk , iets van je te lezen , Evelien .
    heel fijne dagen in de zon -- hier regent het !!!!!
    alle goeds voor allemaal -
    dikke zoen !
    oma Gré

• 24 December 2012 - 18:42

L.Hoogendorp:

Evelien leuk van je beginnende verslag.Ik wens jullie prettige kerst dagen,en een goed verblijf.
    Groeten opa.

• 27 December 2012 - 15:55

Mieke:

Hoi Lien...

Wat een verrassing,je bent weg!!??? Ik heb op school denk iets gemist. Toch maar vaker theen, want je zit dus te ver uit mn hoekie.
    Zeg...leuk om te lezen,zie straks graag je film!!!

Liefs Miek