The bigger, the better... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu The bigger, the better... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

The bigger, the better...

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zo, vlak voor vertrek nog even een jaloersmakend verhaaltje voor onze trouwe blog volgers ;)

Dubai is mooi, groot, sjiek en schoon. Vooral dat laatste is iets wat ons enorm is opgevallen. Overal waar je kijkt zijn ze aan het poetsen, vooral in de bekende shoppingmalls maar ook in de metro kun je zonder problemen van de vloer eten. De openbare toiletten worden zo ongeveer na elke bezoeker schoongemaakt en overal ruikt het naar bloemetjes (serieus!) Ook in het hotel zijn ze continu in de weer met doekjes en stoflappen. Alles glimt en blinkt!

De afgelopen dagen hebben we Dubai op z'n best ervaren. Van woestijnsafari tot verdwalen in 's werelds grootste shoppingmall (met een slordige 1200 winkels...) en de grootste fonteinshow bekijken tot een high tea in het enige 7 sterren hotel ter wereld (de Burj Al Arab). Alles is hier groot, en veel, daarom zijn ze ook nog altijd overal aan het bouwen, want tja.....the bigger, the better right?! Dubai wil in mijn ogen met zo ongeveer alles het grootst en het beste zijn. En ik moet eerlijk toegeven dat ze behoorlijk goed op weg zijn. Behalve als je bedenkt wat alles kost, en dan heb ik het eens niet over geld, maar over energie. Alle airco, alle verlichting van die hoge gebouwen 's avonds, de roltrappen, het waterverbruik.......daar kunnen ze, als ze dan toch overal de beste in willen zijn, nog wel wat van leren.

Ook wat spanning en sensatie betreft kwamen we niks tekort. Zo werden we in de nacht van woensdag op donderdag rond 4 uur ons bed verrast door het brandalarm, hoewel zeg maar eerder geshockeerd......ineens een alarm in je kamer met daar tussendoor een vaag arabisch-engelse stem die roept dat je zo snel mogelijk je kamer uit moet......
Waar wij als brave Hollanders natuurlijk gelijk gehoor aan gaven en dus binnen no time in pyama met fantastisch 'net-uit-bed-hoofd' beneden in de lobby stonden. Waar we ons vervolgens verbaasden om het feit dat veel andere gasten fully dressed met louis voutton tas en chanel no5 geur op naar beneden kwamen op hun hakjes.......hmm oke.....the better geldt dus ook in case of emergency.
Anyway, het bleek achteraf loos alarm, dus konden we na een half uur sensatie weer terug naar bed.

De dag erna konden we gelukkig heerlijk bijkomen met een hight tea in de Burj Al Arab. En ja....ook deze keer waren wij fully dressed up, want voor dit 7 sterren hotel geldt een dresscode. Je moet wat om je te onderscheiden van de rest natuurlijk ;) Dus zowaar met pumps aan, ja mensen het kan....en ik ben niet eens gevallen, hoera! Richting de high tea. Alleen de oprijlaan is al indrukwekkend, en de hal waar je binnenkomt is zo groot dat het vrijheidsbeeld er met gemak in zou passen. Onze kin viel bijna tot op onze tenen van verbazing, zoveel luxe! En ook de high tea zelf was fantastisch, niet alleen om het feit dat we zo'n zeven gangen kregen, maar het uitzicht op Dubai en the Palm is fantastisch mooi! Het was echt op en top genieten en een zeer belevenis.

De rest van de tijd hebben we gevuld met verdwalen in de grote shoppingmalls, waarbij de Dubai Mall de grootste ter wereld is....daar moet je toch even geweest zijn. Maar wel als echte Hollander he, kijken kijken en niet kopen. Want the bigger the better.....des te duurder het is. Maar altijd leuk om even bij de Rolex winkel te kijken, of de Armani kids winkel, of Swarovski....en je te vebazen over de prijzen. Bij de Dubai Mall is ook de grootste fonteinshos ter wereld, een weerzinwekkend spektakel van water wat met de meest fantastische lichteffecten omhoog wordt gespoten. Een must see!

Helaas komt aan al het leuks ook een eind, en is het morgen tijd om weer back to reality te gaan. Het was een geweldige belevenis en we zullen er nog lang van nagenieten. Tnx voor het volgen, en meer foto's komen later!

Groetjes van ons allemaal.

• 28 December 2012 - 16:00

Mariska:

Whaha zie jullie al staan in pyjama en rest eromheen gekleed haha maar gelukkig was het vals alarm!
    Geniet de laatste paar uurtjes nog en alvast een goed uiteinde! xx ons

• 28 December 2012 - 19:04

OmaGré:

hoi Evelien ,wat een avontuur !
    geweldig !!!
    wat had ik het dan rustig !
    ben benieuwd naar de foto,s en alle verhalen
    goede reis terug en dan maar uitslapen tot het niieuwe jaar !
    oma Gré .

• 28 December 2012 - 22:25

Marlies:

Jammer dat het alweer bijna over is... Hopelijk de laatste nacht goed slapen, zonder brandalarm :-) Goeie thuisvlucht en weer bedankt voor de leuke verslagen! Hoop gauw de foto's te zien, zal ze enigszins jaloersig bekijken.

• 28 December 2012 - 22:25

Marlies: