Backpackers heaven - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Backpackers heaven - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Backpackers heaven

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

31 Maart 2009 | Thailand, Ao Nang

Het heeft even geduurd maar hier zijn we dan weer! Ditmaal vanuit Ao Nang, een klein, super toeristisch plaatsje, zo'n 20 km van Krabi.
Het backpackers-heaven-gevoel heeft nu plaats gemaakt voor toeristen, dure winkels en vele westerse invloeden. Even wennen dus :D
In Chiang Mai hebben we ons 6 dagen uitstekend vermaakt, vele leuke mensen ontmoet, sommige met een leuk rood petje ;-) en leuke dingen gedaan en gezien.
Zo ben ik op ATV tour geweest, en heb een one day trekking gedaan in de bergen van Chiang Mai, dat was echt een geweldige dag! Om 8 uur opgehaald bij het guesthouse, samen met Lisa (from Australia) daarna nog wat andere mensen opgepikt en toen richting een dorpje, waar we even konden rondkijken. Ik vroeg me af of het wel 'echt' was, maar het was ondanks dat wel leuk om even gezien te hebben. Daarna gingen we naar het Elephant Camp, waar Dombo al op ons stond te wachten! In de aanslag met een zak bananen en natuurlijk onze fotocamera begonnen we dit avontuur. Dombo had er echter niet zoveel zin in, dus het duurde even voordat we onderweg waren ;-) Halverwege mochten Lisa en ik zelf Dombo berijden, dus klommen we uit ons stoeltje op de nek! Wat een ontzettend gave ervaring was dat! Helemaal top! Na een minuut of 30 waren we weer terug bij het Camp, wij blij met de ervaring, Dombo blij dat hij weer kon relaxen ;-)
Na de lunch was het tijd om te trekken, de jungle in, naar een waterval. Onze gids Lulu (een soort mannelijk Dora figuur, met een hilarisch engels-thais accent) ging voorop en liet ons steeds schrikken door het roepen van: "Gecko!!" of " Snakeeeeeeee!!!" Hilarisch! Na veel geklim en geklouter en onderweg een tussenstop (lees: uitrusten en ondertussen belaagd worden door vrouwtjes die je lucky bracelets willen verkopen ;-) )kwamen we aan bij de waterval! Prachtplaatje! Enorm mooi, en reden genoeg om even te plonsen in het nog wat ondiepe water. :D Na deze stop weer terug naar beneden, waar Lulu naast gids ook nog de rol van cameraman op zich nam om mijn heldhaftige afdaling en balletcapriolen op boomstammen te filmen ;-) Leuk voor thuis, zo'n funniest homevideo :D
Na de afdaling was het tijd voor wat white water rafting, volgens de plaatjes moest het er behoorlijk ruig aan toe gaan..........hadden wij ff pech dat het dry season is, en we dus op een slakkegangetje de rivier afgingen ;-) Het bambooraften was daarentegen wel leuk, helemaal omdat een van de mede-groepsgenoten (toevallig een Nederlander) dacht dat ie wel ff van achter naar voren kon lopen (no walking, zei de guide nog....)en daarbij keihard op z'n plaat ging.......Boeddha straft onmiddelijk ;-)
Na deze heldige actie op de rivier was het tijd om ons om te kleden en terug te gaan naar ons guesthouse! Het was waanzinnig!!
Maandagochtend moesten we vroeg op (4.30) omdat we naar het zuiden zouden vliegen! Om 7.00 uur gingen we de lucht in, en hebben een prima vlucht gehad, we vlogen met Thai Airways, en vooral Liset was onder de indruk van de mooie gekleurde stoelen en de printen op de muren, dat was inderdaad ook zeker erg mooi! Daar kan KLM nog wat van leren ;-) Om 10.40 waren we na een tussenstop in Bangkok eindelijk in Phuket en hebben we in Phuket town een leuk backpackershostel gevonden. Snel omgekleed, bikini aan, en hup naar het strand.......lekker bakken op de bakplaat ;-) En bakken deed het zeker, dus neem je een frisse duik in de zee als je het niet meer volhoudt......dat viel ff tegen, het water is bijna net zo warm!!! Toch hebben we ons prima vermaakt, Liset kreeg weer alle aandacht op het strand, we zouden er werk van moeten maken ;-) Onderweg terug naar het hostel begon het ineens te gieten!! En hoe.....binnen no time zagen we alle mensen in van die prachtige poncho's rondlopen, waren wij even blij dat we nog in de bus zaten.......:D Onderweg terug nog even snel op de markt wat te eten gehaald, beiden wat 'meat on a stick' geprobeerd en een maiskolf! Die overigens heerlijk was, maar het vlees viel een beetje tegen. Liset had een zuur ding waarvan we niet konden verklaren wat het nou precies was, het moest pork zijn....maar het leek in de verste verte niet op het pork wat wij kennen......
Na een nachtje in onze dorm room, gedeeld met twee engelsen, zijn we vanmorgen met de bus naar Krabi gegaan. Onderweg naar het busstation van Phuket town kregen we een lift van een aardige thaise meneer omdat we het niet echt konden vinden. We hebben dus voor het eerst een ritje in zo'n pick-up truck gemaakt, backpacks achterin, haar in de wind, en genieten van het feit dat het gratis was! Aardige mensen, die Thai! Al had deze actie wel iets weg van Peking Express!
De reis naar Krabi was 3,5 uur, gelukkig maar........want deze chauffeur had er goed de pas in en toeterde elke auto of motor die voor hem reed luid en duidelijk aan de kant. Zelfs scherpe bochten was voor deze chauffeur een piece of cake, al konden we dat achterin wel voelen ;-) Onder het genot van wat Thaise Karaoke ging de reis best snel. Op het busstation van Krabi een taxi gedeeld met twee engelsen en uiteindelijk in Ao Nang afgezet, terwijl we eigenlijk naar Krabi wilden....maargoed...hier is het ook prima.
Vanavond lekker van een stalletje gegeten, de spring rolls even geprobeerd en die zijn goedgekeurd :D
Foto's zijn er nu nog even niet, maar ik hoop dat we daar morgen wat tijd voor kunnen maken (als we niet op het strand liggen te bakken.....)

*Update 01-04*
Nieuwe foto's staan online op http://picasaweb.google.com/lientje1983/ThailandDeel2#
En dat is geen grapje ;-)

• 31 Maart 2009 - 16:00

Ulrike:

Hi!

Heb net ff al jullie verslagen doorgelezen. Echt te gek om alles zo mee te maken. Jullie vermaken je wel.
    Have fun!

x

• 31 Maart 2009 - 17:04

Angela:

Ik ben jaloers! Alwel, het zonnetje begint hier ook goed te schijnen en ze voorspellen voor vrijdag 18 graden, ook leuk toch!

Knuffel van mij

• 31 Maart 2009 - 19:12

Nathalie:

Lien en Lies!

Ik wacht geduldig op meer foto's ;)

Geniet ervan dames!

Xx.

• 31 Maart 2009 - 21:23

Sander:

Hé, zit je nu ondertussen al te spelen met de gedachte om de vakantie nog een week of 2 te verlengen?
    Best lekker hè, zo'n BackPack avontuur ;)

• 01 April 2009 - 09:30

Sense:

Liset, ik mis je!!! Rust je ook een beetje voor mij uit? Kusje

• 02 April 2009 - 07:06

Roelie:

Goh op een olifant gereden,das eens wat anders.
    Mooie kiekjes zal het wel opgeleverd hebben,ook bij de waterval.
    Onder tussen is het hier ook erg mooi lente weer.
    Meiden geniet ervan.
    Liefs Roelie

• 02 April 2009 - 09:33

Bianca:

Wauw, wat een avonturen allemaal. Wordt er jaloers van. ;)

Gr Bianca

• 02 April 2009 - 15:25

Melanie:

De foto's zien er geweldig uit!! Misschien is een olifant een leuk nieuw vervoersmiddel om naar je werk te gaan? Onee dat kan niet, dan wordt je bagage te zwaar als je weer terug komt naar Holland :S
    Maar ga nog lekker genieten, jullie hebben zijn tenslotte al over de helft!! Jammer he?

Nou een hele grote lente knuffel uit Enschede!!!

• 03 April 2009 - 00:26

Alex:

Yet 11 days to go !
    So .............
    Take it easy, take a .....
    Trip to Kuala Lumpur or Singapore. That's the real life girls !
    ( They both have a McD .. )
    A place to be !!
    So take a plane and ..
    Greetz,
    Ali Chemicali....

• 03 April 2009 - 00:30

Thailex:

Geef Lienenliesinthailand een album kado !!!
    Waar blijven de fotoos dan ???

Thailex Airways ( your hidden sponsor )

Tip voor Lien : Plaats wat meer "oneliners" dat doen wij ook !!

Geintje van het : "Thuisfront"

• 03 April 2009 - 00:34

LAFS:

Like to speak with "Evelien" ?
    Phone very cheap to Thailand. It's possible with BELKAMPIOEN.NL

Her number is : 06-
    ( Only for Members )

Lady In Red ( LIR )

• 03 April 2009 - 16:27

Thailex:

Hello Girls,

Amsterdam today = 20 degrees !! So ....

• 03 April 2009 - 18:37

Melanie:

schiet eens op met een nieuw verslag... Stelletje luilakken :)