Jetlag, pukkels en prachtig Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Jetlag, pukkels en prachtig Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Jetlag, pukkels en prachtig Bangkok

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

20 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Sawasdee!!! :D

Hier is ie dan, het eerste bericht vanuit Bangkok! Liset ligt boven even alles op te schrijven in haar boekje, ik doe het even zo ;-)

De reis naar Bangkok was lang, maar indrukwekkend. Meteen al bij het instappen vielen we van de ene verbazing in de andere. Het vliegtuig zat namelijk helemaal niet vol, waardoor we samen 3 stoelen konden delen, en met slapen zelfs 3 stoelen tot onze eigen beschikking hadden! Hoe relaxed kun je je reis beginnen :D Wat ons ook opviel was dat alle chinezen met van die mondkapjes op zaten! Hoe bizar, dat de lucht in Bangkok vies is weten we inmiddels.......maar in een vliegtuig??

Eenmaal aangekomen in Bangkok gelijk maar even geld gepind en een bus naar Ko San Road geboekt, deze kostte 150 Baht per persoon, 3 euro dus.......moeten we in Nederland eens proberen ;-) Na 40 minuten waren we op Ko San Road en hebben we na wat hulp van alle vriendelijke Thaise mensen (you want massage???, tuktuk?? thai food???) de weg naar ons Guesthouse kunnen vinden. Eenmaal ingecheckt, de kamer bekeken en eerst even gaan slapen, we waren inmiddels al ruim 16 uur onderweg en hadden toch wel iets last van de welbekende jetlag! Lien helemaal, die werd wakker met een gezicht als grindtegel! We hebben even zelf gedokterd, maar zijn er ondertussen wel over uit dat het iets met warmte uitslag zal moeten zijn. Het zal vanzelf wel weer weggaan......

Daarna zijn we Ko San Road gaan verkennen, mensen wat een drukte! Amsterdam is er niets bij. Een korte impressie, anders wordt het verhaal te lang: warm, groot, vlaggetjes, overal eten, stank!, arm en rijk door elkaar, "cheap cheap", lastige opdringerige Thai die je van alles willen verkopen, " you want tuk tuk??", chaos.
Maar wel leuk! t-shirts voor nog geen 5 euro, heel veel verschillende mensen en lekker toeristisch :D

Na wat gegeten te hebben (humus, falafel, salad and toast) zijn we nog even op tempeltour geweest, maar alles was ondertussen al dicht. Bij schemering hebben we echter wel mooie foto's kunnen maken, en hebben we daarna besloten om een dag later richting de Tempels te gaan.

Die dag later werd bijna 1,5 dag later, we moesten even onze jetlag uitslapen :D Om 1 uur vanmiddag werden we wakker, en zaten om 3 uur aan ons ontbijt! Maargoed, rust is ook belangrijk......we hebben tenslotte vakantie ;-) Tegen het eind van de middag de Wat Poh bezocht en de liggende Buddha. Prachtig!! En groot!!! De tempels er omheen waren ook prachtig, en we hebben nog bij een andere buddha gekeken waarvan ik de naam even niet meer weet. Heel 'zen' kwamen we weer terug, om vervolgens met de tuktuk naar downtown Bangkok te scheuren voor een bezoek aan de Bayuki Tower (ik schrijf het vast verkeerd....) De grootste toren in Bangkok, met op het roof platform natuurlijk het mooiste uizicht over Bangkok! Supervet!! De reis er naartoe ging echter niet zo vlot want ja........Bangkok traffic jam! Ik beloof bij deze plechtig dat ik nooit meer zal zeuren over de file in Nederland, want dat is niets vergeleken met hier. We hebben er bijna 2,5 uur over gedaan en zijn op het eind maar gaan lopen, want het schoot echt niet op :S Gelukkig maakte het uitzicht op de toren een hoop goed :D

Eenmaal terug op Ko San Road heb ik m'n eerste pad thai naar binnen gewerkt (noodles met groenten gemaakt in de wok), en Liset een big mac menu bij de grote gele 'M'. Op weg terug nog even geinformeerd naar de mogelijkheden om morgen naar Kanchanburi te reizen, het wordt waarschijnlijk de bus........

Deze keer nog geen foto's, even nog geen tijd en zin gehad om het uit te zoeken. Wel voor jullie wat anders leuks:

Wist je dat???
- Je hier werkelijk op elke hoek van de straat eten kunt kopen?
- Het ontzettend stinkt?
- Liset al bij de mac is geweest?
- Onze bedden heel hard zijn?
- Je de wc moet doorspoelen met een douchekopje???
- En ze dan doodleuk een etiketje op de pot plakken 'please make sure you are not using to much water' . Er schijnt hier namelijk een tekort te zijn aan water.
- Het al twee keer heeft geregend?
- Er dan ineens op elke hoek van de straat vrouwtjes staan die je een paraplu willen verkopen?
- We al goed kunnen afdingen?
- We ook goed naar 'moeders' tips luisteren en braaf wc-papier 'jatten' ;-)

Nou, dit was het dan wel weer, ik ga zo m'n bedje in. Morgen reizen we naar Kanchanaburi om daar de River Kwai te bekijken en naar de tijger tempel te gaan. Het plan is om vanaf daar naar Ayuthhaya te reizen en vervolgens noord naar Chiang Mai.

To be continued.......

Groetjes van ons!! :D

• 20 Maart 2009 - 17:20

Ilona:

Hey Lien,

Oh wat lekker zeg om zo te kunnen vliegen. Lekker de ruimte helemaal als je zo'n tijd moet zitten.
    Ben wel heel nieuwgierig naar de foto's hoor helemaal van je gezicht :D
    Geniet ervan en we wachten met spanning op je volgende verhaal

Kus van ons 3

• 20 Maart 2009 - 18:02

Bianca:

Zooo eerste bericht braaf gelezen. ;p Klinkt allemaal erg goed. Wordt bijna jaloers. ;)

Veel plezier nog!

• 20 Maart 2009 - 18:10

Esther:

Heeeeeerlijk om te lezen. Helemaal Lien!
    Dat belooft nog wat voor de komende tijd.
    Kus mama

• 20 Maart 2009 - 18:21

Nathalie:

Jullie eerste berichtje!

Wat heerlijk dat jullie zo'n ruimte hadden in het vliegtuig! Dat lijkt me echt ideaal :D

En echt honger zul je nooit hebben als ze op elke hoek van de straat eten verkopen, hopelijk raken jullie darmen niet teveel van slag ;)

Veel plezier morgen in Kanchanaburi!

Liefs, Nathalie.

• 20 Maart 2009 - 21:01

Melanie, Nena En Evi:

Wij hebben vandaag in het park gespeeld en een ijsje gegeten :)
    Wat een heerlijke reis hebben jullie gehad! Wat geweldig dat je je eerste noodles-soepje hebt gegeten Lien! Smaakte het??
    Verder heel plezier met de tempels en de rivieren en de opdringerige thaise mensen die jullie paraplu's willen verkopen als het regent!!
    Ps. We hebben de auto verkocht!! Jee!
    Pps, we hebben nu al zin in het volgende verhaal!

Kussss!!!

• 21 Maart 2009 - 09:07

Liesl:

Helemaal gaaf, leuk geschreven, en ik blijf uitkijken naar nieuwe berichten. :D

geniet er van.

liesl

• 21 Maart 2009 - 16:21

Mariska!:

Super om te lezen!! had nog niet eerder tijd gehad maar nu zit ik onder het genot van patat en een kalfskroket je berichten te lezen!
    Super dat de reis ook lekker ging en je de ruimte had!