Relaxed Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Relaxed Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Relaxed Kanchanaburi

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 Maart 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Sawasdee!!!

Omdat jullie het zo leuk vinden, hier gelijk nog een berichtje vanuit Kanchanaburi!!

Vanmorgen vertrokken vanuit het smerige Bangkok, dat was nog even een gedoe. De vriendelijke mevrouw van de balie vertelde ons dat we het beste een taxi konden nemen naar het Sai Tai Mai Busstation (south) dit was echter nog niet zo makkelijk.......de taxichauffeur moet namelijk de meter aanzetten, dan zou het je ongeveer 70 baht kosten. Echter proberen ze je op te lichten waar je bij staat natuurlijk, en willen ze van tevoren een prijs vastleggen, wat je dan ongeveer 200 baht kan kosten, waar je er misschien nog 50 vanaf kan lullen. Eigenlijk onzin natuurlijk, waar heb je het over......3 euro! Waren de taxi's in Nederland maar zo goedkoop ;-) Maargoed, je bent en blijft een voor Thaise begrippen rijke Hollander, en wij Hollanders zijn nou eenmaal krenterig :D Dus hebben we na wat handen en voeten overleg met een Thaise buschauffeur en een welhelpende passagier (die overigens wel aardig engels sprak) de stadsbus genomen.........voor 8 Baht :D (omgerekend is dat nog geen 20 eurocent!) Deze aardige meneer zorgde er ook nog voor dat de bus ook stopte bij het Busstation South, en wij onze aansluiting naar Kanchanaburi konden halen!

Na 2 uur in een prima bus met airco, kwamen we aan in Kanchanaburi, onderweg zagen we het landschap al aardig veranderen, in positieve zin gelukkig! Veel beter dan Bangkok. Vanuit de bus gezien leek het een beetje op wat ik herkende van mijn vakantie in Mexico, arm en rijk door elkaar, mensen lopen gewoon over de straat tussen de auto's en bussen door, electriciteitskabels heel laag, en echt nog arbeid op het land. Heel indrukwekkend! Enige verschil met Mexico is dat ze hier niet zo idioot rijden......wat zal dat een geruststelling zijn voor het thuisfront ;-)

Aangekomen op het busstation in Kanchanaburi hebben we met 2 Engelsen een taxi gedeeld, 20 bath each....niet duur. Hij vroeg waar we heen wilden, en we kozen voor het Jolly Frog Hotel (Mel, die heb ik je toen laten zien!!!) De engelsen wonen hier, dus die regelden in het Thai even met de chauffeur dat we daar netjes voor de deur werden afgezet. Onderweg leuk gekletst en hebben ze ons nog wat adviezen gegeven waar we wel en niet heen moeten. Toen we wilden betalen zei de beste man "It's oke, you buy a drink for yourself" Wat aardig!! Dus hebben we mooi een gratis ritje gehad!

Eenmaal de kamer bekeken hebben we ingecheckt, het is even anders dan New Siam in Bangkok, je slaapt hier op een ontzettend doorgelegen matras (Jammer Rein, ze hebben hier geen Beter Bed......je zou hier goed zaken kunnen doen ;-) ) Dus ik ben benieuwd hoe de komende nacht gaat worden, ik vrees dat we morgen een massage nodig hebben!! De badkamer is ook prima, koude douche en het toilet spoel je door met een emmertje water wat je uit een grote ton haalt. Hoe back to basic wil je het hebben! Ik vind het prachtig! Evenals de tuin die voor onze veranda ligt, met hier en daar een strandstoel en een hangmat (die we uiteraard al hebben uitgeprobeerd met een goed boek en een biertje erbij) en prachtig uitzicht over de River Kwai!!!

Voor morgen hebben we een druk programma, 's ochtends gaan we zelf de River Kwai Bridge bezoeken en naar het Hell Fire Pass Museum (goed he Pap, even een beetje geschiedenis meepakken) waarna we 's middags met een tour naar de Tiger Temple gaan. Oog in oog met deze lieve poezebeesten, ben benieuwd hoe we dat gaan ervaren, we mogen in ieder geval geen roze, rode of oranje kleding aan, en we moeten een broek tot over de knie aan. We zullen ons netjes aan deze voorschriften houden :D

w.v.n.t.t.k (wt verder nog ter tafel komt)
- We zijn blij dat we weg zijn uit Bangkok!
- Het is waanzinnig leuk om al jullie reacties te lezen, dus ga vooral zo door!!
- Vanmiddag bij de Dunkin Donuts was ik een ware attractie voor een klein Thais kindje, zo lief! Kreeg handkusjes, en moeders bleef het kindje maar aanmoedigen! Zo schattig, ik baalde dat ik m'n jojo's in m'n backpack had zitten, anders had ik deze nog kunnen uitdelen!
- Pad Thai is echt superlekker!! Zelfs zonder vlees! (mam, ik word vegetarier haha!)
- De jetlag is zo goed als over, en het vakantiegevoel is super!!!

Wij genieten hier wel!!!!

Tot de volgende keer! Waarschijnlijk dan vanuit Ayuthaya :D

• 21 Maart 2009 - 13:23

Ilona:

Nou ook dit was weer een heerlijk stukje om te lezen.
    Wij hebben hier gelukkig ook lekker weer dus ben nu niet te jaloers op je.
    Geniet ervan en op naar het volgende stukje

Liefs ons

• 21 Maart 2009 - 13:36

Debbie:

hey luitjes,

na je verhalen ben ik al een beetje jaloers geworden hoor! het lijkt me super daar, wat een ervaring zeg. en wat een peperdure taxis haha. en hoe is het eten daar verder? ook voor een paar centen zeker...

jullie hebben ook al zo'n luxe badkamer, toe maar weer haha. vind het knap hoor zo primitief, ik zou dat niet kunnen, ik moet luxe hebben haha.

nou dames, geniet ervan! once in a lifetime experience ( or not)

liefs deb (van pf hihi)

• 21 Maart 2009 - 14:59

Miranda:

Heeey!!!

Wat fijn dat jullie t naar jullie zin hebben! Lekker blijven genieten haha

Liefs Miranda

• 21 Maart 2009 - 15:39

Anneloes:

Hallo!
    Wat fijn dat jullie het zo naar het zin hebben.Aan de stuk(jes) te lezen hebben jullie al heel veel meegemaakt. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

ENJOY!!Liefs Anneloes

• 21 Maart 2009 - 16:27

Mariska En Joshua:

Nou nu word ik wel jaloers haha klinkt echt geweldig!
    En je schrijft ook super!
    ben benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet er lekker van!
    Kus van ons!

• 21 Maart 2009 - 16:39

Sander:

Ik zie 'm al van verre aankomen :) Spannend om aan zo'n BackPack vakantie te beginnen, want de verzorgde vakanties zijn toch altijd wel lekker geweest ;) Maar straks wil je helemaal niks anders meer :D Al hoop ik dan wel voor je dat je een beetje goede nachtrust kan krijgen :P

• 21 Maart 2009 - 16:54

Roelie:

Wat fijn te lezen dat jullie zo genieten.
    En jee al zoveel gedaan in die korte tijd,en dat je ng tijd ziet om verslag te schrijven.
    Geniet ervan.
    Wij genieten hier ook van een lente zonnetje,ga er morgen(zondag) op uit met mijn motor.

Veel liefs x

• 21 Maart 2009 - 17:22

Marlies:

Geweldig om te lezen allemaal. Onderhandelen moet je wel kunnen daar ja, ookal vinden wij dat alles al zo goedkoop is. Gewoon voor de sport :-)
    Een Dunkin Donuts moeten ze ook eens in Nederland beginnen, ben al blij met starbucks op Schiphol, maar van een DD word ik ook erg blij.
    Have fun, zie uit naar het volgende stukkie!
    X Marlies

• 21 Maart 2009 - 18:14

Eijkelboompjes:

Halloa,

Het lijkt ons geweldig......
    we vinden je verslag erg leuk.
    Lien kijk even op www.Mline.nl
    Dennis wilt wel de masseur wezen morgen in Thailand.hahahah.
    Tevens de groeten van hem.....

Groeten de Eijkelboompjes.

• 21 Maart 2009 - 18:16

Marloes:

handig zeg zo'n mail dat aangeeft dat je een bericht hebt geschreven!!!
    Leuk om te lezen allemaal

geniet lekker van je tijd daar

dikke kus marloes

• 21 Maart 2009 - 18:21

Reintje:

Dag buurvrouw,

Je bent wel ver weg hoor...
    Ik mis je wel!

Groeten en kusjes
    Rein.

• 21 Maart 2009 - 18:23

Reintje:

Dag buurvrouw,

Je bent wel ver weg hoor...
    Ik mis je wel!

Groeten en kusjes
    Rein.

• 21 Maart 2009 - 21:23

Nathalie:

Weer een berichtje!

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin, wel fijn dat alles zo goedkoop is daar en dat je zelfs een gratis ritje hebt gekregen :)

Hopelijk krijg je niet teveel last van je lichaam vanwege het doorgelegen matrass ;)

Ik wacht weer op jullie volgende berichtje :D

• 21 Maart 2009 - 21:43

Wim&ilone:

Geweldig!!! Wat je nu al in die korte tijd hebt mee gemaakt, wij volgen jullie op de voet xxxxxx van ons

• 21 Maart 2009 - 23:21

Harold:

Hey Liset,

Did I say too much? ;) Geweldig land, he?

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar. Ben erg benieuwd naar de verhalen over de brug en de tijgertempel, die staan op het programma voor dit jaar...