´Even´ naar Afrika - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu ´Even´ naar Afrika - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

´Even´ naar Afrika

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 December 2009 | Nederland, Amersfoort

26 januari is het dan zover, dan vlieg ik samen met mijn tante Gon naar Kameroen, Bamenda om precies te zijn. Voor het WAKKA project gaan we daar onderhandelen over de bouw van een opvangcentrum voor dubbelgehandicapte kinderen in Bamenda. Het is de bedoeling dat de kinderen hier onderwijs en fysiotherapie zullen krijgen.

Om dit te realiseren is uw hulp hard nodig, uw gift is dan ook meer dan welkom. U kunt deze overmaken op giro 9191991 o.v.v. Wakka.

Omdat ik 40 kilo vracht mee mag nemen ben ik zelf een inzamelingsactie begonnen. Via dit blog hoop ik zoveel mogelijk mensen te bereiken, zodat ik met een koffer vol kleding en speelgoed de kinderen in Bamenda blij kan maken.

Wat zoek ik?
- Speelgoed voor kinderen
- Kleding voor kinderen (babykleding is er genoeg)
- Kleding voor volwassenen is ook van harte welkom
- Schoenen mogen ook, mits geen te grote maat!
- Functionele voorwerpen zoals schriften, pennen, potloden etc.

Waar moet het aan voldoen?
- De kleding moet schoon en bruikbaar zijn (dus geen losse knopen, kapotte ritsen etc)
- De schoenen moeten nog bruikbaar zijn en niet versleten, liefst geen te grote maten, de mensen in Afrika zijn niet zo groot als wij
- Het mag niet te zwaar zijn, ik kan 'slechts' 40 kg meenemen!

Mocht je de tijd over hebben om even je kledingkast na te kijken, of ben je de zolder aan het opruimen? Denk dan even aan de kinderen in Bamenda! En laat het mij weten door middel van een krabbel of een e-mail.

Voor meer informatie: http://www.dordrecht-bamenda.nl/


  • 27 December 2009 - 19:32

    Master12 Und Dibbes:

    We hebben nog wel 2 pannenkoeken voor je (tweedehands) met slasoep als voorafje!

    Dukke Kis!

  • 23 Januari 2010 - 01:02

    Lisette (BB):

    wow, echt super!! je gaat al bijna! als ik in NL was zou ik je zeker wat meegeven...

    geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 09 Jan. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 54257

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 09 Augustus 2014

Citytrip Berlijn

21 December 2012 - 29 December 2012

Dubai baby!

09 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Interrail 2012

08 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Asia 2011

26 Januari 2010 - 02 Februari 2010

Kameroen

18 Maart 2009 - 14 April 2009

Thailand

Landen bezocht: