Countdown started... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Countdown started... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Countdown started...

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

24 Januari 2010 | Nederland, Amersfoort

Nog twee dagen.....dan zal ik voor het eerst voet op Afrikaanse bodem zetten :D Can’t wait!!

Alles is gepakt, naja alles.......mijn spullen zitten in het onderste vakje van m'n backpack, de rest zit vol met speelgoed en kinderkleding :D Bij Air Afriqiyah mag je namelijk 2 x 24 kg bagage meenemen. Zodoende sleep ik naast m'n backpack dus ook nog een koffer met daarin die andere 24 kilo speelgoed mee. We hoeven ons dus niet te vervelen ;-)

Naast het inzamelen van kleding en speelgoed heb ik me ook nog rot gezocht naar Fred & Ed chocoladepasta uit een tube. Dat moest en zal meegaan zei m’n tante. Nu ben ik van huis uit opgevoed met het principe dat je oudere mensen moet respecteren en daar te allen tijde naar moet luisteren, dus zodoende zitten Fred en Ed ook gezellig samen in de koffer :D Het schijnt dat die Kameroenezen daar nogal bizarre combinaties broodbeleg maken, dus ik ben zeer benieuwd wat ik daar te eten zal krijgen……het zal in ieder geval iets zijn met chocoladepasta……

In Bamenda zullen we ons bezig gaan houden met het bouwproject voor de gehandicapte kinderen. We zullen gesprekken voeren met de burgemeester en kijken of de plannen haalbaar zijn. Maar daarnaast heb ik nog een speciale huiswerkopdracht meegekregen van m’n stagegroep op de Marke! Ze hebben eens goed nagedacht over wat zij willen weten over de kinderen en het leven in Kameroen. Ik ga op zoek naar de antwoorden en zet deze op film voor ze. Ik zal m’n best doen groep 8b!

Voor nu laat ik het bij dit standaard voor vertrek bericht. Ik ga nog maar even genieten van de sneeuw en vanavond maar zuurkool eten, dat hebben ze denk ik niet in Kameroen ;-)

Mocht er internet zijn in Douala of Bamenda, dan laat ik natuurlijk zeker wat van me horen, maar ik heb al vernomen dat die faciliteiten erg schaars zijn, dus ik kan niets beloven.


Groetjes, Evelien

  • 24 Januari 2010 - 15:14

    Rianne:

    hoi nicht en tante, veel plezier samen en doe de groeten aan Bamenda. Pas goed op elkaar. zoenen Rianne

  • 24 Januari 2010 - 15:16

    Sander:

    Ben benieuwd & ik wens je veel succes!

  • 24 Januari 2010 - 15:53

    Nathalie:

    Evelien, je gaat weer een avontuur tegemoet :)

    Ik wens je heel veel succes en plezier!

    Waar heb je trouwens die Fred en Ed chocoladepasta gehaald? Ik kan m nergens meer vinden :(

    Liefs!

  • 24 Januari 2010 - 19:04

    Esther:

    Toch maar geen zuurkool vanavond,weet ik nu.....
    Maak er een mooie reis van. Veel plezier daar met tante Gon en die 2 heren.
    Kus van mama

  • 24 Januari 2010 - 19:44

    Evelien Ruijtenberg:

    Nathalie: bij de C1000 hier in Amersfoort hadden ze ze nog!

    Mam: sssssst, van die zuurkool ;-)

    Vanavond mail gehad dat we woensdag een feestje hebben, begint gelijk al goed dus :D

  • 24 Januari 2010 - 21:37

    Oud-tante Gon:

    Nou ja, respect moet er zijn begrijp. Lol zullen we zeker ook hebben, al heb ik dan geen dropjes in de auto.
    Gelukkig wel Fred en Ad: het blijft een verrassing.
    Nog 2 nachtjes "slapen" and off we go!!!!

  • 25 Januari 2010 - 01:53

    Lisette:

    heeel veel plezier, geniet ervan en veel succes!

  • 25 Januari 2010 - 11:10

    Jennifer:

    Whoho!!

    you go girl!!!!

    heel veel plezier!!! en loop ze ;) (mochten ze mee zijn)Pas goed op jezelf!!
    dikke kus!!!!
    liefs, Jennifer

  • 25 Januari 2010 - 19:13

    Opa:

    Ik wens je een fijne reis en dat je ook succes met het project.
    En behouden terug keer.
    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 09 Jan. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 54247

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 09 Augustus 2014

Citytrip Berlijn

21 December 2012 - 29 December 2012

Dubai baby!

09 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Interrail 2012

08 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Asia 2011

26 Januari 2010 - 02 Februari 2010

Kameroen

18 Maart 2009 - 14 April 2009

Thailand

Landen bezocht: