Vooruit, nog eentje dan... - Reisverslag uit München, Duitsland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Vooruit, nog eentje dan... - Reisverslag uit München, Duitsland van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Vooruit, nog eentje dan...

Blijf op de hoogte en volg Evelien

28 Juli 2012 | Duitsland, München

Lieve allemaal,

Vooruit, nog een reisverslagje, om de boel compleet te maken...heb ik alle vlaggetjes op mijn profiel staan van de landen waar ik ben geweest, staat wel stoer dacht ik zo :)

Mijn verhaaltje vanuit Bled was kort maar krachtig zal ik maar zeggen. Kwam niet alleen door het meest waardeloze toetsenbord, maar ook omdat de sfeer er compleet anders was, anders dan de backpackerssfeer die ik in andere steden heb ervaren. Het hostel was prima, ik zat in een nieuwbouw gedeelte wat eigenlijk nog niet af was, maar door de dubbele boekingen op hostelworld en hostelbookers, hebben ze het toch maar alvast in gebruik genomen. Probleem was alleen dat er niet echt een common room was, en ook geen keuken, dat er nog geen spiegels hingen vond ik dan weer niet zo'n probleem (in tegenstelling tot een paar Ierse huppelkutjes uit de kamer naast mij). Wat ik wel heb gemist is de aanspraak met andere reizigers, die krijg je het snelst in de common room, of door het toeval dat je roommies gezellig zijn. En tja, die waren best gezellig, maar bleven allemaal maar 1 nacht, dus daar kon ik ook niet zoveel mee. En als je telefoon dan ook nog kuren vertoont en niet meer wil werken dan voel je je soms toch best ff alleen op de wereld.Helemaal toen het dinsdagavond onophoudelijk begon te regenen en te onweren. Veel meer dan een boek lezen in bed kon ik niet doen. Gelukkig heet ik geen Remi ;) en kon ik me er snel overheen zetten. Maarja, ook dipjes horen erbij, dan moet je gewoon even de knop om zetten en denken 'niet zeuren, gewoon genieten!'

Dat heb ik dan ook snel weer gedaan, elke ochtend heerlijk ontbeten aan het meer, nadat ik broodjes, smeerseltjes, fruit en yoghurt had gekocht bij de supermarkt die praktisch tegenover het hostel zat, ideaal! Woensdagavond nog gezellig wat met de staff van het Castle Hostel gedronken (ik werd zomaar uitgenodigd voor een 'schnapps'). Je moet je voorstellen dat het hostel gerund wordt door een aantal heren, die bij het eerste gezicht al niet helemaal jovel uit hun ogen kijken, maargoed....ze doen hun werk goed, laat ik daar eerlijk over zijn. Dus een schnapps. typical Slovenian drink....hmm, oke, iets met peer. Daar is het van gemaakt. Ik nam en slokje en geloof dat zo ongeveer mijn hele slokdarm in de fik stond. Haleluja wat een sterk spul! En dan te bedenken dat ik al 2 halve liters pivo (bier) achter de kiezen had, proost! :) Maargoed, wat gezellig geklets eindigde in een wedstrijdje wie het mooiste paard kon tekenen....of ik ook even wilde. Nou Simone, ik denk dat ik dat beter aan jou over had kunnen laten, want mijn creatie leek in de verste verte niet op een paard. De Slovenen waren het met mij eens.....nog maar een biertje dan? Uiteindelijk na nog meer prachtige creaties op papier, verbaasde gezichten over het feit dat ik uit Nederland kwam en geen wiet rookte....en nog een slokje van dat prettige drankje, maar eens richting bed gegaan. Oke, iets zwierend op de beentjes, maar dat moet kunnen voor een keer toch? Ik heb die nacht overigens heerlijk geslapen en zowaar een keer uitgeslapen, fijn!

De donderdag besteed in de Vintgar Gorge, een nationaal park met prachtige watervallen. Via houten wandelbruggen kun je langs de rivier lopen en de watervallen bekijken. De wandeling erheen was 3 km, bergop, en nadat ik daar een dikke 2 uur heb rondgestruind (eveneens tussen de Nederlanders....waarvan er ditmaal veel waren in gezelschap van stinkende viervoeters) moest ik natuurlijk ook die 3 km weer terug. Ondertussen was het zonnetje lekker gaan schijnen dus het was weer lekker warm, zo midden tussen de weilanden, waar je overigens bijna niemand tegenkomt, ook wel weer leuk! Eenmaal terug in Bled had ik het briljante idee om een mountainbike te huren, maar ik was zo kapot van de wandeling dat ik maar heb besloten om te relaxen langs het meer. Ik moest nog lunchen dus heb maar een luxe lunch gekocht in de winkel en heerlijk langs het meer genoten van mijn homemade picknick! Boekje erbij, kaasje erbij, lekker broodje, sappie.....heerlijk toch! Het enige wat ontbrak was een mooie kerel naast mij die mijn voeten even kon masseren, die waren na al dat gewandel toch wel behoorlijk beurs.......oke, ik dwaal af... ;)

's Avonds bij de Mexicaan heerlijk gegeten en daarna m'n backpack ingepakt, wat naarmate de dagen voorbij vliegen, steeds lastiger wordt. Ik heb m'n stinkende birkenstocks dus maar achtergelaten, dus nu heb ik weer een beetje plek vrij voor alle souvenirs. :) Tot mijn verbazing was het zo rustig in het hostel dat het bijna eng was, ik hoorde niets of niemand....zelfs in mijn kamer sliep niemand. Wat mij verbaasde want het was de dagen ervoor super druk! Naja, ik had de slaapkamer voor mij alleen, da's ook wel prettig, kon ik ongestoord rommel maken tijdens het inpakken, en ook die nacht wederom heerlijk geslapen!

Vrijdag vroeg op, er stond een 6 uur durende treinreis op het programma, joepie! Nu moet ik zeggen dat als ik dat in Nederland bij de NS zou moeten doen, ik gillend gek zou worden. Maar op de een of andere manier gaat het op vakantie altijd van een leien dakje. Voor de zekerheid nog even een reservering gemaakt en zo had ik een heerlijk plekje bij het raam. De route naar Munchen staat bekend als scenic route, en was prachtig om te zien, hoog in de bergen keek je uit op de dorpjes in het dal met riviertjes en grazende Milka koeien in de wei, fantastisch!

In Munchen aangekomen was het wederom bloedheet, natuurlijk presteer ik het dan juist om verkeerd te lopen, en stond ik al zwetend aan de verkeerde kant van het station te zoeken naar mijn hostel. Uiteindelijk gevonden en 's avonds even de stad in geweest. Gisteravond mijn rugzak ingepakt en met hulp van mijn wederom Koreaanse roomies past alles perfect. Ze hadden een 'gift for you'. Ze zagen me klooien de lucht uit de plastic tassen kleding te drukken.....dus kreeg ik zo'n geweldige kledingzak-waar-lucht-uit-kan-zak toegereikt. Hoe aardig!

Na een plakkerig nachtje vanmorgen ontbeten met continental breakfast. Zorgvuldig zoals ik van moeders heb geleerd wat jammetjes gejat bij het ontbijt.....die kan ik morgenochtend gebruiken voor een ontbijtje in de trein! Waar die moeders al niet goed voor zijn ;) Vandaag dus een beetje rondhangen in Munchen, shoppen, en vanavond om 22.47 vertrekt mijn trein terug naar huis. Helaas pindakaas.....ik vind het toch altijd wel jammer dat het over is, maar geloof me, ik zie er ontzettend naar uit om thuis weer in mijn eigen bed te slapen, zonder snurkende roomies, zonder Koreanen die overal hun was ophangen en in alle vroegte opstaan. Geen gedoe meer met haakjes in de douche waar je kleren afvallen en alles nat is. Geen gesjouw meer met de backpack (oke, alleen vanavond nog dan). Maar al met al was het weer een geweldig avontuur!
Als het aan mij ligt, op naar de volgende!

Bedankt voor jullie lieve, leuke en grappige reacties!!

Evelien

  • 28 Juli 2012 - 13:43

    Oma Gré .:


  • 28 Juli 2012 - 14:33

    OPA:

    Lieve Evelien ik hoop toch dat je het naar je zin gehad hebt,en dat het niet voor de laatste keer was.
    Welkom weer thuis en nu moet je weer in he gareel lopen,dat is ook weer wennen.
    Liefs OPA

  • 28 Juli 2012 - 15:59

    Oma Gre':

    reactie --kennelijk iets mis gegaan
    see you soon , Evelien
    het is tijd , dat je weer naar huis komt --ben bang , dat ze je daar willen houden !!!!!
    goede reis terug ,nog even genieten, wie weet , wat je nog te wachten staat in de trein !
    xxx oma gré .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 09 Jan. 2009
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 54259

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 09 Augustus 2014

Citytrip Berlijn

21 December 2012 - 29 December 2012

Dubai baby!

09 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Interrail 2012

08 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Asia 2011

26 Januari 2010 - 02 Februari 2010

Kameroen

18 Maart 2009 - 14 April 2009

Thailand

Landen bezocht: