Auf wiederschnitzel!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu Auf wiederschnitzel!! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Evelien Ruijtenberg - WaarBenJij.nu

Auf wiederschnitzel!!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

15 Juli 2012 | Oostenrijk, Wenen

Bedankt en tot ziens Wenen, het was erg gezellig, maar helaas kan ik thuis ook in de regen fietsen en met een warme trui op de bank zitten.
Je begrijpt, het weer zit ook in Oostenrijk niet mee :(
Ik heb hier in een super gezellig hostel gezeten; hostel Ruthensteiner, ik kan het iedereen aanbevelen! Voor nog geen twee tientjes slaap je in een prima stapelbed en kun je gebruik maken van over het algemeen schone badkamers, een keuken, een gezellige common room en is er happy hour aan de bar. Dikke prima dus!

Vrijdag wakker geworden door het getik van de regen op de ramen....geen goed begin van de dag, dus ik besloot om me nog maar eens om te draaien en tegen tien uur ben ik pas uit bed gekomen. Reizen maakt moe zoals je weet ;-)
Omdat ik toch wat van de stad wilde zien heb ik een paraplu gekocht en ben door de grote winkelstraat gelopen, veel meer dan winkels kijken heb ik niet gedaan, en op een gegeven moment ging het zo hard regenen en koelde het erg af, dat ik van de nood maar een deugd heb gemaakt en mezelf een nieuwe trui kado heb gedaan. Eigenlijk was het pure noodzaak want het was echt koud! En het enige wat ik bij me heb is een vest met lange mouwen. Ook loop ik al een week in dezelfde spijkerbroek, maarja......ik had er niet op gerekend dat ik zou backpacken in dezelfde weersomstandigheden als thuis :)

Vrijdagavond wat gekletst met mijn nieuwe roomies, gezellige meiden, en we hebben 's avonds een biertje gedronken aan de bar. De volgende dag zou ik er zelf op uitgaan en hebben we afgesproken om in de avond met z'n allen te gaan eten. Overdag naar Schonbrunn geweest, het paleis van prinses Sisi. Helaas was ze niet thuis. Maar de tuin en het uitzicht was prachtig. En zowaar brak het zonnetje ook nog eens door, dus mijn ochtend kon niet meer stuk! In de middag besloot ik om met een city bike door de stad te gaan fietsen. Pa en ma hadden in Salzburg immers laten zien hoe je moet fietsen in Oostenrijk, dus dat zou me in mijn eentje ook vast wel lukken :) Je kunt hier in Wenen een speciale city bike huren, je moet je dan eenmalig voor 1 euro registreren en je kunt dat het eerste uur gratis rondfietsen, en je fiets op verschillende punten weer afgeven. Het mooie hiervan is dat het een prachtige low-budget manier is om de stad te zien. Want als je elk uur minimaal 15 minuten pauzeert is het eerste uur daarna weer gratis, en zo kun je dus de hele stad bekijken per fiets voor maar 1 euro! Da's nog eens handig toch! Dus zo ben ik zaterdagmiddag lekker gaan fietsen.....naja, eigenlijk had ik dat lekker wel weg kunnen laten want natuurlijk begon het weer te regenen en fietste ik als een soort spongebob door de stad. Niet echt het ultieme vakantie gevoel. Gelukkig maakte een kopje koffie met een stukje Sachertorte (bedankt voor de tip Guus!) een hoop goed!

's Avonds uit eten geweest bij Inge & Gary, een wat ouder Weens stel wat in hun gelijknamige restaurant traditionele gerechten serveert. We zaten dus gezellig aan de halve liters bier en schnitzel met kartoffeln. Gezellig was het zeker! En om het af te sluiten nog maar een biertje in een bar. Om half 1 lag ik op bed om er om 8 uur alweer naast te staan. Beetje kort nachtje, maar dat hoort erbij. Vanmorgen weer met de fiets door de stad gereden, dit maal de tip van mijn lieve oma gevolgd en even gekeken bij het Hundertwasserhaus. Prachtig! Dus oma, bedankt voor de tip, het was erg mooi! Daarna snel weer terug, helaas moest ik berg op dus zo snel ging het helaas niet. Via het Westbahnhof even gekeken hoe laat de treinen gaan en dan kan de reis naar Boedapest beginnen. Het was nog even zoeken naar een hostel, dat is uiteindelijk gelukt, de volgende uitdaging is hoe ik er kom... ;-)

Mijn volgende berichtje zal hoogstwaarschijnlijk vanuit de stad van de Goulash en de Donau komen: Boedapest dus.

Tot de volgende keer!!


  • 15 Juli 2012 - 13:14

    OmaGré:

    hoi Evelien , moed houden ! na regen komt zonneschijn !
    kleine troost - op de camping was het nu óók niks !
    koop maar een legging en een lekker taartje -- kun je er weer tegen !
    knuffel !! oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 09 Jan. 2009
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 54263

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 09 Augustus 2014

Citytrip Berlijn

21 December 2012 - 29 December 2012

Dubai baby!

09 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Interrail 2012

08 Februari 2011 - 12 Maart 2011

Asia 2011

26 Januari 2010 - 02 Februari 2010

Kameroen

18 Maart 2009 - 14 April 2009

Thailand

Landen bezocht: